tisdag 12 februari 2013

Ingen dans på rosor...

Igår var en jobbig dag.
Jag hade hjärtklappningar, yrsel och skakningar mesta dels hela kvällen... Det är såna dagar då man veerkligen önskar att man hade killen hos sig, men åandra sidan va ska han göra? Vill ju inte skrämma upp han heller så jag sa inget till han hur jag mådde igår.. Sen idag har jag känt av lite av yrsel och lite skakningar bara men inte mkt.. Jag skriver bara på fb hur min viktnedgång går och inget om hur jag mår. Jag vill inte att att folk ska tro att jag ångrar mig eller tycka synd om mig.. Jag ångrar mig inte ett dugg och tycka synd om mig behövs inte då jag visste att sånt här kunde hända... Men visst det skulle va skönt med dina armar runt mig på kvällarna/nätterna..

Sen är det typ andra personen nu som frågar ang. min operation om hur jag gick tillväga med den och hur man gör för att få en sådan. Inget illa emot er nu och det är bra att ni bryr er om eran hälsa och vikt men välj förfan inte op bara för att det ser ut att verka lätt.. Det är allt annat än lätt ! Jag vill inte skrämma upp dom heller eller vara en bitch med att inte berätta hur man går tillväga MEN man ska inte se detta som en genväg. För mig är det allt annat än en genväg.. Man stötter på många fler hinder nu än om man hade bantat själv.. Jag valde denna op. för att jag mådde psykiskt dåligt ett bra tag pga min vikt och massa annat vilket gjorde att jag åt mer och gick upp i vikt hela tiden..
Det jobbigaste nu är att hjärnan vill äta mer än vad magen tål och är rädd att man ska börja små äta igen.. Man måste nog vara jävligt stark för att klara hålla sig från sånt.. Än så länge har det gått bra (peppar peppar) Men känner suget i bland efter något men då får det bli frukt istället, som för mig nu är vindruvor..

Om en vecka ungefär ska jag ta bild på hur jag ser ut nu och lägga upp jämförelse bilder..

                                                                                                                      Kiss N Hug // Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar