måndag 6 maj 2013

Värsta smärtan!!!

Ja i onsdag så fick jag akut ont i magen. Började med att jag de va min mensvärk men smärtan blev bara värre och värre och till slut så kunde jag verken sitta,ligga eller gå. Kändes som hel min mage skulle explodera och brinna upp på samma gång. Jag sa inget till Tom då jag inte ville oroa han ifall de skulle gå över, men de gjorde de inte utan blev värre. Han körde hem våra vänner och jag fick skicka sms till han sen och be han skynda sig tillbaka för jag klarade inte den smärtan mer. Så vi åkte in akut till Växjö Lassarette och fick komma in direkt. Smärtan hade lugnat ner sig lite och jag kunde iaf sitta och ligga. Men precis efter dom gett mig morfin och smärtlindring så ökade smärtan mer och de gjorde så förbannat ont så blev röntka och kolla. Dom såg dom att de va nått fel med tarmarna så blev akut op direkt.. Tom hafe tydligen hört mig skricka inne på röntken och självklart blev han orolig,vem hade inte de?
Så nu va man hemma igen efter att ha vart på sjukhuset 5 dar. Smärtan jag fick i onsdag var varken tarmbrock eller vredning, utan det hade blivit ett liten hål på tarmen där dom sydde min gastric bypass och de hade läkt ut gas och sen hade tarmen och mitt fett legat sånära inpå varandra att de blivit infekterat av hålet och gaset. Läkaren sa att de är mirakel att jag mår så bra som jag gör nu för de kunde gått värre. Blev juh akut op. onsdags natt.. Men nu ska man va sjukskriven en vecka och INGA luft får göras och antibiotika ska ätas. Man kan bara hoppas man blir bättre och bättre. Jag lärde mig att börja lyssna på kropp lite bättre i fortsättning och veeerkligen ta de lugnt!

Kiss N Hug!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar