torsdag 24 april 2014

och så kom han äntligen...

Hej.
Tänkte jag skulle berätta om min förlossning och hur allt började. Onsdagen den 16 april märkte jag att jag hade fått lite brunröd flytning. Ringde till förlossningen och de var helt normalt. Hade då gått över 1 dag. Fick de en gång den dagen. Torsdagen ( andra dagen över bf) vaknade jag av att de rann till lite och trodde då de va mina vanliga flytningar. Gick på toa och där va de mer rödbrunt slem på bindan. Blev lite gladare för nu började de äntligen hända saker. Dagen gick och inget mer rött kom. Blev självklart besviken. Men på kvällen var det mera. Klockan 04.00 natten mellan tors - fred började jag känna av små värkar. Låg och klockade dem. Några gjorde inte så ont medans vissa behövde jag andas igenom. Värkarna kom mellan 7-15min. Klockan 6 vaknade Tom av att jag låg och andades i täcket. Han for upp ur sängen "Dags att packa väskan ser jag !" Värkarna kom nu mellan 5-7min. Tog en alvedon men den hjälpte aldrig.. Ringde förlossningen vid 7 men dom ville att jag skulle vänta tills värkarna blev mer kraftfulla.. Vi gick upp och åt frukost, kollade tv. Värkarna var fortfarande mellan 5-7min men gjorde så mkt ondare.. När klockan var 11 tog jag en varm dusch, inte hjälpte den heller.. klockan 12 ringde jag in igen och värkarna va mellan 4min mellanrum då men inte tillräckligt för dom men om jag inte orkade mer fick jag självklart komma in.. försökte stå ut men vid 14 orkade jag inte mer så vi åkte in.
Kom in vid 15 och va öppen 1 cm. Hon kollade mina värkar och bebisen hjärta. Frågade vad jag ville göra, Åka hem eller ta ett varmt bad. Valde självklart ett skönt bad.. Så klockan 16 väl i badet så började jag efter 20 min känna av ett jäkla tryck ner och kände att jag ville trycka på. 1 h i badet hade trycket ökat och fick flytta mig till rummet och la mig på sängen och hon kände och då va jag helt öppen och kunde se huvudet. Trycket blev värre och fick lustgas. Den hjälpte mot att jag inte kände av värkarna men kände av när trycket kom och då tryckte jag lustgasen så hårt mot ansiktet och skrek allt jag kunde. Älskling var ett sånt otroligt bra stöd och höll min hand hela tiden och sa att jag var så duktig. Halv timme låg jag på sängen och krystade och han kom ut 17.30 med ett gallskrik. Det bästa och härligaste skriket jag hört ♡ Både jag och älskling började gråta av lycka när jag fick vår prins på bröstet.
♡ Vår finaste Thor ♡
♡ 3170 g och 49 cm ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar